Kas olete juba proovinud Fazer seemneleibu?

Järgides tarbijate huvi tervislike toodete vastu, tõime 2018. aastal turule seemnetoodete sarja, kus kõigis toodetes on 1/3 jahust asendatud seemnetega. Kas olete juba proovinud Fazer Seemneleiba, Seemnepala ja Seemnepätsi?

Kuna Fazer seemnetooted said tarbijatelt hea vastuvõtu, tegime kõikide röstsaiade austajate rõõmuks uue toote selles sarjas – Seemneröst. Fazer Seemneröst sisaldab kokku 33,8% seemneid (päevalilleseemneid 22,1%, linaseemneid 9,3% ja kõrvitsaseemneid 2,4%) ja on valminud koosküpsemise meetodil, mis hoiab enda sees pehmust andvat niiskust ja imepärast maitset ning aroomi. Ainulaadne rebitud külgedega välimus kujuneb kokkukerkinud saiade lahtimurdmisel.

 

KÕRVITSASEEMNED

1. Kõrvitsaseemned kui magneesiumi- ja mineraalainetepommid. Mineraalained on meie organismile olulised luustiku, kehavedelike ja ensüümide koostises ning aitavad edastada närviimpulsse. Kõrvitsaseemnetes leidub peale magneesiumi veel mangaani, rauda, vaske ja tsinki. Magneesium hoolitseb hea tuju ja une eest, mangaan abistab kollageeni tootmist, on kasulik nahale ja luudele, raud ja vask edendavad energia tootlikkust, raud aitab ka hapnikul jõuda rakkudesse, tsink turgutab immuunsust, on hea meie nägemisele ja naha tervisele. Üks portsjon kõrvitsaseemneid päevas võib tagada meile juba 14-42% päevasest mineraalainete vajadusest.

2. Kõrvitsaseemnetes on palju antioksüdante. Antioksüdandid on ained, mis pidurdavad ja reguleerivad vabade radikaalide teket. Terves organismis valitseb antioksüdantide ja vabade radikaalide vahel tasakaal. Vabad radikaalid muutuvad ohtlikuks, kui tasakaal on rikutud. Antioksüdandid katkestavad vabade radikaalide poolt alustatud ahelreaktsioone. Nad pidurdavad vananemisprotsesse ja krooniliste haiguste teket. Antioksüdantidest on kõrvitsaseemnetes karotenoide ja E-vitamiini.

3. Kõrvitsaseemned on täis kasulikke rasvu, eriti taimset oomega-3-rasvhapet, mida kutsutakse alfa-linoleenhappeks. Normaalseks elutegevuseks on inimorganismil vaja paljusid erinevaid rasvhappeid ja keha on võimeline neid kõiki ka ise valmistama, välja arvatud kahte asendamatut rasvhapet — alfa-linoleenhapet (ALA) ning linoolhapet (LA). Keha suudab toota alfa-linooleenhappest pikemaahelalisi oomega-3-rasvhappeid, mida leidub näiteks rasvases lõhes. Alfa-linoleenhape ennetab südamehaigusi, veresoonte lupjumist ja toimib põletikuvastaselt.

4. Kõrvitsaseemned hoiavad veresuhkru kontrolli all. Lisaks sellele, et need seemned on süsivesikutevaesed ja on head taimse rasva allikad, aitavad nad ennetada ka 2. tüüpi diabeedi teket või vähendada sellest tekkivaid komplikatsioone, reguleerides insuliini tootmist.

5. Kõrvitsaseemned kui immuunsüsteemi kaitsjad. Peale raua ja tsinki, mida on neis seemnetes ohtralt ja mis toetavad meie immuunsüsteemi toimimist, on kõrvitsaseemnetes ka palju antibakteriaalseid ja seenhaiguste vastaseid aineid. Lisaks sobivad kõrvitsaseemned väheste allergeenide pärast ka allergikutele.

6. Kõrvitsaseemned võivad parandada sperma kvaliteeti. Uuringud on näidanud, et nii kõrvitsaseemned kui ka kõrvitsaseemneõli on kasulikud eesnäärme tervisele. Kõrget tsingisisaldust on seostatud meeste fertiilsusega, samal ajal kui madal tsingisisaldus organismis mõjub sperma kvaliteedile kehvasti.

Kõrvitsaseemneid võib nosida paljalt või lisada neid erinevate toitude sisse ja peale. Neid võib panna hommikuputrude peale, samuti salatitesse, suppidesse, praadidesse, pajaroogadesse ning otse loomulikult ka magustoitude peale. Kõrvitsaseemnevõid saab vuristada smuutidesse, lisada jogurtidesse, niristada puuviljade peale — võimalusi on tohutult.

 

PÄEVALILLESEEMNED

Päevalilleseemned on suurepärane E-vitamiini allikas. E-vitamiini on üks peamisi rasvlahustuvaid antioksüdante, mis kogu kehas kaitseb rasvasisaldusega struktuure, nagu rakumembraane ja ajurakke, vabade radikaalide kahjustuse eest. Päevalilleseemned on erilised ka kõrge fütosteroolide sisalduse poolest – need on kolesteroolile sarnase keemilise struktuuriga ained, mis piisavas koguses suudavad veres üldist kolesteroolitaset langetada, toetada immuunsüsteemi ja vähendada vähiriski. Päevalilleseemnetes on ka on ka palju magneesiumi, mis aitab paremini toime tulla stressi ja väsimusega, leevendab astmat, alandab liiga kõrget vererõhku, ennetab migreeni ja vähendab südameinfarkti ja insuldi ohtu.

 

LINASEEMNED

Täna, on linaseemneid kiidetud, kui võimast supertoitu ja seda mõjuvatel alustel. Allpool on toodud mõned põhjused, miks peaksime need oma igapäevamenüüsse lisama. Kui linaseemned juba suudavad säilitada surnut, ju neil on veel mõned trikid varrukas, mis puutub sellesse, kuidas säilitada elavat.

 

1. Antioksüdandid ja mineraalid

Linaseemned pakatavad polüfenoolidest, mida nimetatakse lignaanideks ja mis toimivad antioksüdantidena. Võimsas seemnes sisaldub seda ainet üle 800 korra enam, kui teistes taimsetes toitudes. Need lignaanid kaitsevad oksüdatiivse stressi eest (raku kahjustus, mis tuleneb keskkonnareostusest ja valest toitumisest ning mille tulemuseks on enneaegne vananemine), on seotud südameveresoonkonna tervise parandamisega, käärsoole ja eesnäärme tervise ja isegi vähkkasvajate paranemisega.

Linaseemnetes on lignaanid, mis kaitsevad rakku kahjustuste eest.

Lisaks sisaldavad linaseemned ka ka suurel hulgal kaaliumi-, kaltsiumi-, magneesiumi- ja fosforit, aidates meil täita mineraalainete puudujääke toiduvalikus.

 

2. Linaseemned parandavad seedimist

Linaseemnetega organismi puhastaja

Mis puudutab seedimise parandamisse, siis linaseemned säravad siiani sama eredalt nagu tuhandeid aastaid tagasi.

Linaseemned on rikkalikud lahustuvate ja lahustumatute kiudaine poolest, mis aitavad ära hoida kõhukinnisust. Tänu kõrgele taimeliimi ehk lima (osa lahustuvaid kiudaineid) sisaldusele, võivad linaseemned toimida ka lahtistina kõhukinnisuse raviks. Need ained muutuvad optimaalses pH vahemikus 6-8 (samas suurusjärgus kui inimese soolestikus) viskoosseks või voolavaks. Samad taimeliimid on ka oluliseks osaks paljudes lahtistites, tehes linaseemne suurepäraseks looduslikuks kõhulahtisti valikuks.

 

3. Linaseemned aitavad võitluses vähiga

Paljud uuringud on näidanud, et linaseemned võivad mängida olulist rolli võitluses vähiga. Seda eriti just hormoontundlike vähiliikide puhul, nagu rinnavähk. Seda seetõttu, et lignaanid milledest enne juttu oli, teisenevad soolestikus kaheks aineks: enterodiooliks ja enterolaktooniks.

Nendel ainetel on östrogeenne toime, mis tähendab, et nad seovad endid östrogeeni retseptorite külge ning vähendavad östrogeeni tootmist. See on oluline, kui tegemist on hormonaalse vähiliigiga, kus kõrge östrogeeni tase võib soodustada vähkkasvajate kasvu.

Linaseemned aitavad võidelda hormonaalsete vähiliikide vastu, nagu rinnavähk.

Vaadates tõendeid, siis ühes uuringus seostati kõrget taimeliimide omastamist rinnavähi riski vähenemisega peale menopausi naistel. Teises uuringus ​​märgiti, et just linaseemne lignaanid, on andnud paljulubavat efekti vähendades vähkkasvajate kasvu.

 

4. Linaseemned parandavad aju tervist

Linaseemned on rikkad omega-3 rasvhapete poolest. Täpsemalt, rikkalikud just ühe kõrget tüüpi omega-3 rasvhappe poolest (alfa-linoleenhape (ALA)), mida on seostatud aju tervisega. Antud rasvhappe puudulikkus ajus võib põhjustada aju deformatsioone. Nagu väideti uuringus, mis viidi läbi loomade ja seejärel inimese väikelaste peal – muudab Alpha-linoleenhappe vaegus membraanide struktuuri ja indutseerib väikesi peaaju düsfunktsioone.

Kuna aju on lipiidide poolest meie keha rikkaim organ, siis on ainult loogiline, et sellised toitvad lipiidid nagu ALA dikteerivad aju tervist. Üks enim silmi avav aspekt antud olulise rasva kohta on fakt, et uuringute kohaselt võib see tegelikult mõjutada peaaju võimeid, sealhulgas ka imikute intellektuaalust.

 

5. Linaseemned toetavad immuunsüsteemi

Linaseemne valk koosneb ohtralt arginiinist ja glutamiinist, mida arvatakse olevat olulised abimehed immuunsüsteemi toetamisel. Just glutamiini on uuritud nakkuste ja suremuse vähendamise võime poolest, tänu selle immuunsüsteemi toetavale ja põletikuvastasele toimele.

Lisaks sisaldab linaseeme ka bioaktiivseid peptiide, mis on piisavalt tugevad, et pidurdada verekultuurides malaariaparasiidi.

 

6. Linaseemned aitavad kaalu langetada

Varem oli juttu kuidas linaseemne lahustuvast kiudainest moodustub taimeliim ehk lima. Tuleb välja, et see lima, koos lahustumatute kiudainetega, aidates viivitada protsessi, kuni magu tühjeneb toidust – aitab pärssida näljatunnet. Seega see hoiab kauem täiskõhu ja toidust saadud rahulolu tunnet. Üks põhjusi, miks toitumisspetsialistid soovitavad kaalu langetamise huvides tarbida kõrge kiudainetesisaldusega toitu.

 

7. Linaseemned võitlevad diabeedi vastu

Kui kuidagi on otseselt võimalik suurendada diabeeti haigestumise riski, siis seda läbi kõrge veresuhkru. Lingaanid ja rasvhapped linaseemnetes on näidatud, et pakuvad diabeedi vastu kaitset, pärssides ühe sellise geeni väljendumist, mis dikteerib glükoosi ensüümi sünteesi maksas.

Kõrge veresuhkur võib põhjustada diabeeti. Linaseemned aitavad reguleerida glükoositaset.

Üks uuring näitas, et kui 2. tüübi diabeetikud lisasid oma menüüsse pulbri näol 10 g linaseemneid 1 kuu jooksul, alandas see tühja kõhu veresuhkrut 19,7%. Teises uuringus leiti, et veresuhkru tase vähenes 7,9% ja 19,1% neil patsientidel, kes tarbisid päevas 15 ja 20 grammi linaseemne pulbrit kahe kuu jooksul.

 

8. Linaseemned parandavad naha ja juuste tervist

Ayurveda`s, ühes iidsetest meditsiini õpetustest, mida tänaseni praktiseeritakse, peetakse linaseemneid nahale ja juustele kasulikuks, kuna need aitavad anda läiget ja sära. Tänapäevagi teaduses arvatakse, et rasvhapped linaseemnetes soodustavad juuste, naha ja küünte kasvu.

Teisest küljest, nende asendamatute rasvhapete puudus võib põhjustada kestendavat nahka ja pärssida haavade kiiret paranemist.

 

9. Linaseemned alandavad kolesterooli

Linaseemned on olnud paljutõotavad kandidaadid võitluses kõrge kolesteroolitasemega. Uuringud on näidanud, et patsientidel, kes lisasid oma menüüsse linaseemned, täheldati paranenud lipiidide profiil ja plasma glükoosisisaldus. Lisaks kolesterooli

alandamisele, selgus ühtlasi, et linaseemned võivad vähendada igasuguste kardiovaskulaarsete haiguste põdemise riski.