2015. aastal jätkas Fazer edukat tegutsemist ning kuigi käive tegi 2014. aastaga võrreldes mõningase languse, ületati siiski ootusi 1,576.1 miljoni eurose käibe ning 44.9 miljoni eurose kasumiga.

Vaatamata väljakutsete rohkele aastale jätkas Fazer oma edukat tegevust äärmiselt volatiivses tegevuskeskkonnas. Fazer investeeris aasta jooksul tehastesse, tootmistehnikasse ja –varustusse ning jätkas ka oma töötajaskonna, brändide ja tööprotsesside arendamist.

Lisaks tehti palju ka sotsiaalse vastutuse valdkonnas püstitatud eesmärkide täitmise nimel. Suurimateks saavutuseks saab pidada Fazeri uue inimõiguste alase tegevuskava väljatöötamist ning märkimisväärseid edusamme Fazeri kakao-visiooni osas, mille kohaselt püüdleb ettevõte selle poole, et aastaks 2017 tarnitaks kakaod ainult sellistelt tootjatelt, kes vastavad vastutustundliku tootmise kriteeriumidele.

Fazer grupi presidendi ja tegevjuhi Christoph Vitzthumi sõnul on Fazeri eesmärk tõsta järgnevate aastate jooksul ettevõtte konkurentsivõimet ja kasumlikkust. „Seetõttu oleme näiteks Soomes investeerinud viimase kolme aasta jooksul oma ärisse umbes 100 miljonit eurot ning plaanime veel sama palju järgmise kolme aasta jooksul investeerida, kasvatades nii oma turuosa ja eksporti ning hoogustades uute töökohtade teket,“ rääkis Vitzthum.

Fazer Eesti müügidirektori Vladimir Sapožnini sõnul oli 2015. aasta peamine eesmärk Eestis säilitada pagaritoodete segmendis turuosa ning tugevdada oma positsiooni maiustuste turul. „Baltikumi pagaritööstustel ei ole viimastel aastatel kuigi lihtne olnud – traditsiooniliste pagaritoodete tarbimine kahaneb üha rohkem ning see muudab konkurentsi väikse tarbijaskonna nimel veelgi tihedamaks. Kuigi ka meie kogesime seda langust, võisime siiski rõõmu tunda kõrgema lisandväärtusega kategooria toodete kasvava populaarsuse üle,“ ütles ta.

„Lisaks legendaarsele Kodusaiale kujunes 2015. aasta edukaks ka Finest sarja toodetele – eriti hiilgasid mullu turule toodud Finest rukkitäisteraleib ja Finest seemneleib, aga ka Fresh tatrasepik,“ rääkis Sapožnin. Ta lisas, et just kõrge lisandväärtusega toodete osas on sügisel oodata mitmeid väga põnevaid uudiseid. „Plaanime laiendada tervislike suupistete kategooriaid ning tuleme peagi turule naturaalsest vahukoorest valmistatud kookide sarjaga,“ sõnas ta.  

Eriti edukaks osutus 2015. aasta Fazeri maiustustele – Eestis kasvas Fazeri maiustuste käive, turuosa ja kaubamärkide positsioon. Uuringufirma Nielseni andmetel[1] oli Fazer üks kahest suurtootjast, kes suutis mullu oma turuosa kasvatada ning eriti head kasvu näitasid Fazeri šokolaaditahvlid.

„Fazer on tahvlišokolaadide segmendis tugeval teisel kohal ning meie Karl Fazer kollane piimašokolaaad tervete maapähklitega  on Eesti kõige populaarsem tahvlišokolaad. Lisaks oli Nielseni uuringu andmetel Geisha 2015. aastal kõige armastatum 100-grammine šokolaad,“ rõõmustas Fazer Eesti müügidirektor. 

Tema sõnul on käesoleval aastal Fazeril suurimad ootused äsja turule jõudnud Karl Fazer Travel sarja suhtes. „Selle silmatorkav disain ja kaasahaarav reisihimust pakatav kontseptsioon kõnetab kindlasti nooremat elanikkonda ning neid, kes eelistavad traditsioonilisele šokolaadile põnevate lisanditega eksootilisi maitseelamusi,“ kinnitas Sapožnin.

 

 2015. aasta kokkuvõte

Fazer Grupi 2015. aasta kokkuvõte on avaldatud Fazeri kodulehel:
http://www.fazergroup.com/about-us/annual-review-2015/2015-at-a-glance/

Ettevõtte vastutustundliku tegevuse kokkuvõte

Fazer Grupi sotsiaalse vastutustunde kokkuvõte on avaldatud Fazeri kodulehel: 
http://www.fazergroup.com/about-us/annual-review-2015/corporate-responsibility/

 

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsingis. Täna on grupi tooteportfellis valmistoidud, maiustused, pagari- ja kondiitritooted ning Fazer on esindatud kaheksas riigis. 1993. aastal asutatud Fazer Eesti oli esimene ettevõtte äriüksus Baltimaades.

Ettevõte hoiab täna Eesti pagari­toodete turul 15%-lise turuosaga kolmandat kohta. Fazeri tugevuseks on lisanditega leiva- ja saiatooted, taskuleivad ning röstid, tuntumad kaubamärgid on Kodusai, Must leib, Fresh ning Fazer Finest. Fazeri käive Eestis oli 2015. aastal 16.85 miljonit eurot. Käesoleval aastal tähistab Fazer 125. sünnipäeva ning eduka ettevõtte asutaja Karl Fazeri 150. sünniaastapäeva.

                                                                                                                            

Lisainfo:
Vladimir Sapožnin
Fazer Eesti müügidirektor
+372 51 26 020
vladimir.sapoznin@fazer.com
www.fazer.com

 

[1] Nielsen Eesti, Estonian Modern Trade and Sales Value, Dec 2015 MAT